Szalonunk neves külföldi divatházak márkaruháival várja vendégeit, közel 100 m2-en Tatabányán ingyenes parkolási lehetőséggel a Bajcsy- Zsilinszky utcában a főúton.
Kedves és szakszerű kiszolgálással, kellemes környezetben, minden évben megújuló árukészlettel várjuk a a hozzánk érkezőket.
A legismertebb esküvői ruhagyárak márkaképviseletét látjuk el a megyében. Kinálatunkban megtalálható a spanyol: St Patrick White One kollekció, Rosa Clara Adriana Alier kollekciója, Madeline Gardner New York kollekció a tengeren túlról, illetve Európából az egyik legnevesebb divattervező Diane Legrand kollekciója. Ezen kívül , Demetrios, Cosmobella , Victoria Jane, Orea Sposa Monica Loretti , Lilly kollekció darabjai is készletünket képezik. Minden évben készül a szalonban is számos saját tervezésű modell is.
Az aktuális kínálatot a Ruháink menüpont alatt találhatják. Néhány ruhánk nincs befotózva és nem szerepel a honlapon, ezért amennyiben felkeltettük érdeklődését a teljes készletet természetesen személyesen érdemes megtekinteni az üzletben.
Az esküvői ruhákon kívül menyecske-és koszorúslányruhák , valamint kiegészítők ( cipők, fátylak, ékszerek, bolerók , stólák ) széles választékából válogathatnak a hölgyek.
Szalagavatóra is nagyon sok ( közel 60 db) táncruhával várjuk a végzősöket. Szalagavatós ruháinkból néhányat a szalon ( Éva Esküvői Ruhaszalon Tatabánya) facebook oldalán "szalagavató" mappa menüpont alatt találhatják.
A szalonban és a honlapon található ruhák kölcsönözhetők, és vásárolhatók is. Új ruha rendelése esetén 16 hét szállítási idővel kell számolni. A kifutó mappában található ruháink azonnal elvihetőek, árfekvésük kedvező.
Kölcsönzési áraink a ruha, abroncs, alakítás díját tartalmazzák. ( 79.000-250.000) További kiegészítők ( stóla, boleró, fátyol) kölcsönzésére , vagy vásárlására is van lehetőség. A szalonban lévő ruháink mérete 34-46 között mozog. Ettől eltérő méretű ruhát is tudunk biztosítani , egyedi megrendelés alapján, melynek szállítási határideje min. 14 hét. Ebben az esetben méretvétel után indul el a ruha gyártása.
Ékszereink, cipőink kölcsönzése nem lehetséges, ezeket a különleges kiegészítőket minden kedves menyasszony saját részre megvásárolja.
Esküvői ruháink és kiegészítőink árfekvése kedvező, magas minőségi kritériumok mellett, ezért széles vásárlóközönség számára elérhető.
Ruhapróbára időpont egyeztetés alapján van lehetőség: telefonon, email-ben, közösségi médián keresztül.
Szeretettel várunk mindenkit szalonunkban.
ÁSZF:
Általános Szerződési Feltételek
I. A Szerződő Felek
I.1. Az Üzemeltető
Név: Csekme & Társa Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 2800 Tatabánya, Bajcsy-Zsilinszky utca 4.
Törvényes képviselő: Csekméné Tóth Éva
Adószám: 12772111-2-11
Közösségi adószám: HU12772111
Kapcsolattartó: Csekméné Tóth Éva
E-mail: csekme.eva@gmail.com
Web: evaeskuvo.hu
I.2. Az Ügyfelek
Ügyfélnek minősül, aki az Üzemeltető menyasszonyi
ruhaszalonjában elérhető bármely
szolgáltatást igénybe veszi, valamely terméket megvásárol vagy bérel.
A szolgáltatásokat azok az Ügyfelek vehetik igénybe, akik
elfogadják jelen Általános Szerződési Feltételeinket.
Kérjük, hogy figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési
Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat,
amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára
nézve.
Jelen Általános Szerződési Feltételek alkalmazásában Ügyfél
az a természetes személy, aki az Üzemeltető valamely szolgáltatását – saját
nevében, vagy valamely szervezet képviseletében – igénybe veszi. Az Ügyfél a
jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával kijelenti, hogy a
szolgáltatásaink igénybevétele tekintetében cselekvőképessége fennáll.
II. Általános tudnivalók.
II.1. Az ÁSZF célja, módosítása, hatálya
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya kiterjed, az
Üzemeltető által kínált valamennyi offline, és online módon nyújtott
szolgáltatásra. A Szolgáltató az Általános Szerződési Feltételeket azért adta
ki, hogy ebben részletesen szabályozza a szolgáltatásaival, és annak
igénybevételével kapcsolatos feltételeket, az Üzemeltető, és az Ügyfél jogait,
kötelezettségeit és egyéb, a szolgáltatásokkal összefüggő lényeges
körülményeket.
Az Általános Szerződési Feltételek a Szolgáltató és a vele
szerződéses kapcsolatba lépő Ügyfél között létrejövő jogviszony általános
feltételeit tartalmazza. Az Üzemeltető valamely szolgáltatását igénybe vevő
Ügyfél ráutaló magatartásával elfogadja, és magára nézve kötelezőnek ismeri el
jelen Általános Szerződési Feltételeket. Az itt nem szabályozott kérdéseket
illetően az Üzemeltető tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar
jogszabályok és hatósági előírások, valamint a 2013. évi V. törvényben, a Polgári
Törvénykönyvben (a továbbiakban: Ptk.), valamint a Szerzői jogról szóló 1999.
évi LXXVI. törvényben (a továbbiakban: Szjt.) foglalt rendelkezések külön
kikötés nélkül is irányadóak.
Az Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy az Általános
Szerződési Feltételeket részben vagy egészben
bármikor módosítsa. Az Általános Szerződési Feltételek és
annak mindenkori módosítása a
közzétételkor lép hatályba, és mindaddig hatályban marad,
amíg a Szolgáltató a szolgáltatásait biztosítja, vagy az Általános Szerződési
Feltételeket módosítja. Jelen Általános Szerződési Feltételek közzétételének,
és egyben hatályba lépésének napja: 2021. 01.01. napja.
II.2. A szerződés tárgya:
A szerződés tárgya az Üzemeltető által kínált valamennyi
szolgáltatás, amelyet az Ügyfelek, díj megfizetése ellenében igénybe vesznek,
vagy megvásárolnak. A szerződés nyelve a magyar. A megrendelés rögzítésével,
szerződés aláírásával, és jelen ÁSZF elfogadásával az Ügyfél kijelenti, hogy a
szolgáltatás paramétereit elfogadja és igényeinek mindenben eleget tevőnek
ismeri el.
II.3. Termékkínálat meghatározása:
Az Üzemeltető ruhaszalonjában esküvői ruhák, szalagavató
ruhák, menyecske és koszorúslányruhák, fátylak és bolerók bérelhetőek, valamint
esküvői ruhák, és különféle kiegészítők (cipők, ékszerek, hajdíszek)
vásárolhatóak meg.
II.4. Személyes adatok:
Az Ügyfelek személyes adatainak felhasználása az információs
önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII.
törvény (a továbbiakban: Infotv.) hatályos szabályozásának értelmében történik.
Az Üzemeltető az ügyfelek adatait a szerződés teljesítése, és a szerződés
feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja.
Az Üzemeltető által kínált szolgáltatások igénybevétele
során az Ügyfeleknek néhány személyes adatát meg kell adnia az Üzemeltető
részére. A bekért adatokat az Üzemeltető rögzíti, tárolja, feldolgozza és
használja. A bekért adatok a kapcsolattartáshoz, a megrendelések, szerződések
teljesítéséhez és lebonyolításához elengedhetetlenül szükségesek.
Az Üzemeltető az Ügyfelek adatait kiemelt biztonsággal
kezeli, használatuk során az Infotv. -nek megfelelően jár el, és az adatokat
csak az általa nyújtott szolgáltatások teljesítése érdekében szükséges ideig
tartja nyilván
III. A bérletre vonatkozó általános feltételek
A bérelhető termékek esetén a bérlő tudomásul veszi, hogy
jelen ÁSZF az egyedi bérleti szerződés elválaszthatatlan mellékletét képezi.
III.1. A bérelt termék
A bérleti szerződés tárgyát képező ruhadarab, vagy
kiegészítő minden főbb tulajdonságában megegyezik a Szolgáltató által
üzemeltetett üzletben vagy a Weboldalán kiválasztott termékkel. A Szolgáltató
gondoskodik arról, hogy az Ügyfél, mint bérlő megfelelő állapotú, és
rendeltetésszerű használatra alkalmas terméket vesz bérbe.
Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Weboldalon keresztül
megtekintett termékekhez képest a bérelhető termékeken a rendes használatból
eredő kisebb elváltozások lehetnek, azonban ezek nem befolyásolhatják a termék
rendeltetésszerű használatra alkalmasságát. A bérlet ruhákon kizárólag a
testalkathoz mérten szükséges igazítást végzünk olyan mértékben, amelyben a
ruha anyaga nem sérül, és nem változik meg az eredeti fazonja. Szalonunk
kizárólag prémium tervezők által megalkotott modelleket kínál, erre való tekintettel
semmilyen esetben nem szabunk új fazont, nem végzünk olyan átalakítást, ami
bármilyen módon megváltoztatja az eredeti fazont.
III.2. A bérleti díj, és a foglaló
Az Ügyfél, mint bérlő a terméket bérleti díj ellenében veszi
bérbe. A bérleti díj mértékét Felek minden esetben az egyedi bérleti
szerződésben határozzák meg. A bérleti szerződés megkötésével egyidejűleg az
Ügyfél foglalót fizet, melynek mértéke a bérleti díj 50 %– a. Az Ügyfél
tudomásul veszi, hogy a bérleti szerződés annak megkötésével, és a foglaló
ezzel egyidejű megfizetésével jön létre. A bérleti szerződés aláírásával a
Felek nyilatkoznak arról, hogy a foglaló jogi természetét ismerik és
elfogadják, hogy amely félnek az érdekkörében felmerülő okból a szerződés
meghiúsul, ez a fél az adott foglalót elveszíti, a kapott foglalót pedig
kétszeresen köteles a másik félnek visszafizetni.
III.3. A kaució
Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy egyes menyasszonyi ruhák bérlése esetén 25.000, -40.000Ft kauciót
köteles megfizetni , ruhától függően,szolgáltató részére a bérelt ruha
átvételével egyidejűleg. A kaució célja a bérelt termékben a bérlet időtartama
alatt keletkezett esetleges sérülések, károsodások kijavítása anyagi
fedezetének biztosítása. Amennyiben az ügyfél a ruhát az átadáskori állapotához
képest sértetlen állapotban és határidőben adja vissza Szolgáltató részére,
ebben az esetben a kaució visszajár. Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben a
ruhán annak visszavitelekor az átadáskori állapotához képest bármilyen sérülés
vagy károsodás látható, ebben az esetben Szolgáltató ezekről a sérülésekről
kárjegyzéket vesz fel, és a keletkezett károk javításának becsült költségét a
kaució összegéből előzetesen levonhatja. Felek a kijavítást követően a
tényleges költségek ismeretében elszámolnak egymással. Amennyiben a ruha
kijavításának költsége kevesebb mint a kaució összege, a különbözet visszajár
az Ügyfél részére. Amennyiben azonban a javítás költsége a kaució összegét
meghaladja, ebben az esetben az Ügyfél – legfeljebb a ruha újkori listaárának felével
megegyező összeg erejéig – köteles kártérítés jogcímén a kaución felül az azt
meghaladó kár összegét is megtéríteni Szolgáltató részére.
III.4. A Ruhapróba
Ügyfél tudomásul veszi, hogy az első ruhapróba alkalmával ( esküvői ruha ) Szolgáltató egy egyszeri 2500, -Ft összegű díjat számláz ki, amely a – bérleti
szerződés létrejötte esetén – a bérleti díjba beszámít, amennyiben a bérleti
szerződés nem jön létre, ebben az esetben szolgáltatási díjként kerül
megfizetésre az Ügyfél részéről.
III.5. A bérelt termék átadása
Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a bérelt terméket érvényes,
és hatályos bérleti szerződés alapján a már megfizetett, és bérleti díjba
beszámított foglalón felül fennmaradó bérleti díj, és a III.3. pont szerinti kaució maradéktalan megfizetése ellenében
veheti át. Az átvétel a bérlő által személyesen, vagy harmadik személy
meghatalmazása útján lehetséges, meghatalmazás esetén a meghatalmazott
eljárásáért az Ügyfél úgy felel, mintha maga járt volna el. Bérlő kifejezetten
tudomásul veszi és elfogadja, hogy a bérelt terméket rendeltetésszerűen köteles
használni, egyben köteles a bérelt terméket a károsodástól megóvni. A Bérlő
kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja, hogy a bérelt terméket nem jogosult harmadik
személyre átruházni, eladni, elajándékozni vagy bármilyen más jogcímen
átruházni, továbbá nem jogosult zálogba adni, rajta kézizálogot létesíteni vagy
más módon megterhelni.
III.6. A bérelt termék visszavétele
A bérleti szerződésben meghatározott lejártát követő hétfőn
(ha ez a nap munkaszüneti nap, akkor az azt követő első munkanapon) 10.00-16.00 óráig
terjedő időben az Ügyfél köteles a bérelt terméket a Szolgáltató üzletébe
visszavinni. A bérelt termék visszavitele a bérlő által személyesen, vagy harmadik
személy meghatalmazása útján lehetséges, meghatalmazás esetén a meghatalmazott
eljárásáért az Ügyfél úgy felel, mintha maga járt volna el. Amennyiben a bérelt terméken bármilyen kár
keletkezett a bérlés időtartama alatt, ebben az esetben Szolgáltató
kárjegyzéket vesz fel, és a III.3. pontban írt rendelkezéseket jogosult
alkalmazni. Szolgáltató kárnak tekinti különösen, de nem kizárólag a bérelt
termék bármilyen szakadás, szövetroncsolódás, égési folt, egyéb folt, gyertya
által okozott viasz általi károsodását, vagy bármilyen hiányát (beleértve a
bérelt termék vagy tartozékai, díszítése elvesztését, rongálódását is).
III.7. Szerződésszegés
Szolgáltató szerződésszegésnek tekinti, ha a bérleti
szerződés megkötésekor esetlegesen rögzített
adatokhoz képest a ruhaigazítás napján az Ügyfél derék/és vagy mellbőségében
egy (1) konfekcióméret, vagy azt meghaladó különbség van.
A ruha lefoglalásakor rögzített méretet követő egy
konfekcióméretnél jelentősebb változás esetén a Szolgáltató jogosult a
ruhaigazításért külön költséget felszámolni, vagy – amennyiben a ruhaigazítás
bármely okból nem lehetséges – jogosult – szerződésszegés miatt – a
szerződéstől – a foglaló jogkövetkezményeinek alkalmazásával – elállni.
– Az Ügyfél tudomásul veszi és elfogadja, hogy az esküvőn
viselni kívánt cipőt az első ruhaigazítás napján magával hozza abból a célból,
hogy a ruha hosszát Szolgáltató ehhez igazítsa. Ügyfél tudomásul veszi, ha
ennek a kötelezettségének nem, vagy nem időben tesz eleget, ez az Ügyfél
szerződésszegésének minősül, amelynek következtében a foglaló
jogkövetkezményeinek alkalmazásával Szolgáltató a szerződést jogosult – a
teljes vállalkozói díj követelésével – felmondani. Amennyiben az Ügyfél a
ruhaigazítás időpontjában használt cipőtől eltérő cipőt használ a ruha viselése
során, és emiatt a ruha méretében, vagy bármely más jellemzőjében eltér a
ruhaigazítás során kialakult jellemzőitől, ezért Szolgáltató semminemű
felelősséget nem vállal.
– Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben a ruhaigazítást
követően a szerződést felmondja, Szolgáltatót ebben az esetben a teljes
vállalkozói díj megilleti.
– Amennyiben az Ügyfél a bérelt terméket a III.5. pontban
meghatározott időpontnál később viszi vissza Szolgáltatóhoz, ebben az esetben
Szolgáltató minden egyes késedelmes nap után 50.000, -Ft azaz Ötvenezer forint
összegű késedelmi kötbért jogosult felszámítani, mely kötbér összegét a
kaucióból is jogosult levonni.
– Ügyfél a bérelt terméket az átadáskor meglévő állapotban
köteles visszavinni Szolgáltatónak. Ügyfél tudomásul veszi és elfogadja, hogy
köteles minden, a bérelt terméken okozott kárt megtéríteni, a kártérítés
maximális mértéke a ruha beszerzési árának összege lehet.
– Az Ügyfél tudomásul veszi és elfogadja, hogy a ruhán
semmilyen kiigazítást, javítást nem végezhet, minden ilyen javítás, változtatás
károkozásnak minősül, ezt az Ügyfél köteles megtéríteni. Az ilyen
módosításokat, és átalakításokat Szolgáltató kárnak tekinti, a kárjegyzékben
rögzíti, és azokra a III.3. pontban foglalt rendelkezéseket alkalmazza.
– Ügyfél tudomásul veszi és elfogadja, hogy mindig tiszta és
szép állapotú, de a legtöbb esetben használt terméket kap.
– Ügyfél tudomásul veszi és elfogadja, hogy Szolgáltató az
adott terméket korábban már bérbe adhatta más Ügyfélnek, erre való tekintettel
az Ügyfél kifejezetten elismeri, hogy a terméken az Ügyfél általi korábbi
állapotához képest vagy a weboldalon szereplő képen lévő állapothoz képest
rendeltetésszerű használatából eredő , de a termék használatát, megjelenését
érdemben nem befolyásoló változások lehetnek.
– Ügyfél tudomásul veszi és elfogadja, hogy a bérelt
terméket rendeltetésszerűen köteles használni, és köteles a bérelt terméket a
károsodástól megóvni.
– Szolgáltató a bérleti jogviszonnyal kapcsolatos bármely
fizetési késedelem esetén a késedelemmel érintett időszakra a mindenkori
jegybanki alapkamat kétszeresének megfelelő mértékű késedelmi kamatot számít
fel.
– Amennyiben az Ügyfél a bérleti jogviszonnyal kapcsolatos
bármely fizetési kötelezettségének írásbeli fizetési felszólítás ellenére sem
tesz eleget ebben az esetben Szolgáltató igényét fizetési meghagyásos eljárás,
vagy szükség esetén polgári peres eljárás útján érvényesíti.
III.8. Felelősség
Bérlő kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja, hogy a ruha
átadása után Szolgáltató nem felel semmilyen, a bérelt termék által a Bérlőnek
vagy harmadik személynek okozott károkért, így nem felel semmilyen testi
sérülés (horzsolás, bőrpír, seb vagy heg keletkezése, bőr vagy valamely
testrész sérülése stb.) miatt bekövetkező vagyoni, nemvagyoni és egyéb kárért
sem. Bérlő tudomásul veszi, hogy az ezen sérülésekből adódó kártérítési vagy
egyéb igényét Szolgáltatóval szemben sem polgári peres, sem más jogi eljárásban
nem érvényesítheti.
IV. Adatváltozás
Felek vállalják, hogy amennyiben a bérleti szerződés
teljesítése szempontjából jelentős adataikban változás történik, arról egymást
haladéktalanul tájékoztatják. A tájékoztatás elmaradásából eredő kárt az
viseli, aki tájékoztatási kötelezettségét elmulasztotta.
V. Vételár/Szolgáltatási díj
A vételár mindig a kiválasztott Szolgáltatás mellett
feltüntetett összeg, amely a bruttó vételár.
A Szolgáltatások árai változtatásának jogát az Üzemeltető
fenntartja . Az ármódosítás a módosítás időpontjában már megrendelt
Szolgáltatásra nem vonatkozik.
VIII. A szellemi tulajdon védelme
A www.evaeskuvo .hu mint
Weboldal, és az e Weboldalon található tartalmak szerzői jogi műnek minősülnek,
és az Szjt. hatálya alá tartoznak.
Az Üzemeltető fenntartja minden jogát szolgáltatásának
valamennyi elemére, a Domain-neveire.
Tilos a Weboldalak tartalmának, illetve egyes részeinek
adaptációja vagy visszafejtése; a felhasználói azonosítók és jelszavak
tisztességtelen módon történő létesítése; bármely olyan alkalmazás használata,
amellyel a Weboldalak vagy azok bármely része módosítható,
vagy indexelhető.
IX. Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti az Üzemeltetővel a
panaszát, amely az Üzemeltetőnek, illetve az Üzemeltető érdekében vagy javára
eljáró személynek az áru, fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve
értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy
mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt az Üzemeltető köteles azonnal
megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Telefonon vagy egyéb elektronikus
hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a
fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra
vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.
Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles
eljárni. Az írásbeli panaszt az Üzemeltető – ha az Európai Unió közvetlenül
alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően
harminc napon belül köteles írásban-érdemben megválaszolni és intézkedni annak
közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény
állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját az Üzemeltető indokolni
köteles
A panasz elutasítása esetén az Üzemeltető köteles a
fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint
– mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A
tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a
fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület
székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A
tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Üzemeltető a fogyasztói
jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben az üzemeltető és a fogyasztó között esetlegesen
fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi
jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a
fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni
a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását
követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A
fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint
illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található:
http://jarasinfo.gov.hu/
IX.1. Bírósági eljárás
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó
követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári
Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal
élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön
lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is
fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a
fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy
rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az
illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület
illetékes.
Az Üzemeltetőt, mint vállalkozást a békéltető testületi
eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a vállalkozásoknak a békéltető
testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá
kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési
kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy
részvételének biztosítása”).
Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a
területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe
van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó
igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed
ki.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói
jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata,
hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását
a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a
fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének
biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás
kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel
kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A
kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség
követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely
egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé
teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós
tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő
megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
a. a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b. a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét,
székhelyét vagy érintett telephelyét,
c. ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető
testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d. a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt
alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e. a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az
érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f. a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más
békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult,
keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem
előterjesztésére nem került sor,
g. a testület döntésére irányuló indítványt,
h. a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak
másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként
hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz
elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos
bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez
csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb
információ itt érhető el: https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek.
Évaesküvő